Min weekend + en totally not useful header!

Gött med studiedagar måste jag säga! Speciellt när de infaller på ens längsta dagar, två veckor i rad :D Denna lilla weekend har mamma fyllt år, så vi har firat henne. Jag var duktig och bakade Chocolate Chip Cookies, Cupcakes och var dessutom delaktig i bakandet av Daimtårtan. :)

Igår så var jag med Matilda i stallet. Vi red Lotta varsin sväng i paddocken. Hon var lite dum och skulle testa, men sen gick det bra. :) Det var en ganska gullig syn när Matilda red. Lotta såg ut som en nallebjörn i sin vinterpäls. Sen var vi på Maxi, men jag hittade inte det jag sökte, nämligen en mascaraborttagning från Depend. Så jag får leta vidare efter det i veckan. Den finns troligtvis på Åhléns.

Idag fick jag lite smått dåligt samvete för att jag inte hade ridit Skjöldur på länge. Så jag gick hela vägen upp, för jag ville ju inte riskera att halka omkull med moppen precis ;) När jag fått in honom i stallet fick jag använda både ko-skrapan och piggbortse för att få bort isklumparna som hade satt sig i pälsen på honom.
Sen var det dags att banka bort styltorna han hade fått under hovarna med en hammare. Då var det tänkt att jag skulle sätta i broddar men det gick inget vidare för jag fick bara i den ena brodden. Så det blev ingen ridning utan et väldigt lugn promenad. Fast i skogen var det ju inte halt, så då blev det lite jogging. Jäklar vad härligt det var alltså!! Och nu skojar jag inte, Skjöldur blev riktigt pigg! Han fick värsta tävlingsinstinkten eller nåt :)

Snart är det även en header på gång. Fast antagligen inte denna som jag har börjat på, för den är för ful ;)


Osorterat | |
Upp