Snart övningsköra...

Sååå, då var man änligen klar med pluggandet till engelska provet. Hmm, just det.. Jag gillar ju inte särskrivning, jag menade engelskaprovet. Det känns hursomhelst gött, och matte behöver jag inte heller räkna idag. Eftersom jag inte har något bättre för mig tänkte jag ta med pappa ut så att jag får övningsköra lite. Förra gången kom jag igång lite bättre än innan. Jag fattade det där med att dra upp kopplingen och hitta dragläge något mer i alla fall. :) Plus att jag fick testa att sladda med bilen, det var asroligt! Fast sen satte något antisladd system in så det var ju inte precis någon lång sträcka :P

Denna eftermiddag har förresten spenderats med Elin P. Fattaga riddare har "bakats" och mitt hår har lockats. Någon som blev förvånad över att jag lyckats bränna pannan på plattången? Nej, jag tänkte väl det ;) Grejen med att vara klantig är ingen fördel precis men tillhör liksom min personlighet eller något tror jag. Som den gången jag slog huvudet till köksskåpet, det var ju inte heller direkt lyckat.

Igår var Rebecka och Lovisa här. Vi skulle baka pepparkakshus fast vi satsade på att göra Eiffeltornet, Louvren och Triumfbågen istället. Enligt pappa liknade eiffeltornet en raket men det tycker inte jag. Två delar till triumfbågen råkade vi bränna i ugnen, så vi tog glasyr och nonstop på de andra bitarna. Sen blev de ganska snabbt uppslukade precis som små bitar av pepparkaksdegen blivit innan ;)

Soo Looong ;D Nu ska jag ut i den "Ryska vintern" och köra!

Osorterat | |
Upp