Nytt överfall på våran gata! ;o

På nyår blev en 16-åring överfallen på vår gata. Någon vecka senare ett inbrott. Nu har jag varit vittne till ett nytt överfall. Denna gång är älgen gärningsmannen...

Joo, det var så att jag, Elin och pappa skulle iväg och handla. Så får vi syn på älgarna som återigen står och käkar på träden i våran trädgård. Pappa kastade lite snö på dem och så gick de över till grannens trädgård istället. Jag och Elin gick ut på gatan för att titta lite på dem. Det är ju rätt coolt att se dem på så nära håll.

Sen så kom det en gubbe i 50-årsåldern med en liten brun pudel och gick förbi vår grannes trädgård så långt ifrån älgarna han kunde, på andra  sidan av vägen från älgarna sett. Så helt plötsligt rusar älgen och sparkar mot gubben! Han gick bara förbi utan att göra någonting. Jag fattade aldrig att de kunde vara så aggressiva utan anledning. Asså jävlar vad rädd jag blev! Men som tur var blev gubben inte träffad, men älgens ben var ca en halvmeter ifrån honom i midjehöjd, och jag och Elin stod 30 meter bort ;s

Här har vi gärningsmannen...


Osorterat | |
Upp