I väntan på något gott kommer hopp

Imorgon äntligen. Det känns jobbigt i hjärtat att behöva medge det, men jag saknar faktiskt skolan. Men bara lite! Självklart har det varit skönt att bara slappa och titta på film i några dagar. Men sen tillkom ju feber, hosta och förkylning också. Plötsligt var tillvaron inte riktigt lika mysig längre. Speciellt inte när det kändes som om att lungorna skulle poppa ut på bordet framför mig. Louise trodde dock att mina nykläckta inälvor skulle ha varit rätt söta. Jag vet inte vad det för värld hon lever i?

Hursomhelst ser jag fram emot att bli en del av hennes värld igen och att träffa alla andra i skolan. Jag som brukar sakna mina kompisar efter bara ett par timmar. Nu har det istället gått en hel vecka. Men kanske har min lilla sjukdom ändå fört med sig något gott? Brukar inte allt kännas mycket roligare om man har fått vänta ett tag? Hoppashoppashoppas verkligen att jag kan gå till skolan imorgon :)

Tankar | |
Upp