Tillbaka till verkligheten

Efter att ha levt ett liv under fem månader skilt från allt här hemma är det roligt att vara tillbaka. Där borta har det varit som en liten bubbla som nu plötsligt har splittrats. Det är nu jag börjat inse att den där bubblan kommer inte att bubbla på nytt. Istället omger jag mig med folk här hemma. Det är en smula vemodigt men samtidigt skönt att få träffa allihopa!

Under dagen har jag och mamsen svängt ut till mormor för att jag skulle få träffa henne igen (plus mumsa på våfflor). Körde förresten bil dit. Hade bävat för detta då jag vant mig så vid vänstertrafiken men tydligen var det mer naturligt för mig att vara bilist än fotgängare i högertrafiken.

När jag problemfritt lyckats eskortera oss tillbaka till Skövde var det dags att åka till stallet med Elin och Christina. Längesedan jag satte min fot i ett stall så det var mysigt. Måste ju vänja mig inför nästa vecka när jag börjar jobba på ridlägret!

Senare under kvällen hade vi gäster hemma på lite fika så att jag fick chansen att träffa ytterligare lite släktingar. Ett roligt inslag var också att Lisa kikade förbi. Hon kom nämligen hem från ett år i Spanien idag.

Hej och hå, men morgondagen då? Har faktiskt planer för både dagen och kvällen men de blir nog officiella en annan dag för nu behöver jag sömn! ;)





Osorterat | |
Upp