Chailatte

Trots kyla, regn och en förkylning var jag uppe tidigt i morse för att pallra mig iväg till jobbet. Tur att jag har så roligt när jag väl är där! De senaste veckorna har jag vickat på Ekängens förskola. Jag ser det som en otroligt bra erfarenhet samtidigt som det är så mysigt att få lära känna de små liven och alla härliga personligheter! Idag har jag fått vara bland 4- och 5-åringarna som omväxling, då jag tidigare bara har varit hos de yngsta barnen.
 
Efter att ha jobbat mellan 8.30 och 15.00 var jag hemma och vände en kortis innan jag drog igång på nästa ställe vid 16.00. Min eftermiddag och kväll spenderade jag sedan på Helens Dansskola. Även där trivs jag riktigt bra med både kollegor och med min roll i receptionen. Det bästa var ändå att få avsluta med att dansa en timme själv. Jazz stod på schemat och jag hängde med bättre än förväntat med huvudet fullt av basilusker! 
 
Nu har jag återvänt hem igen efter mina dubbla pass. Tänkte att det kunde vara bra att försöka kurera mig inför kommande jobbdagar så jag blandade ihop min egen chai-krydda. Jag fick idén häromdagen när jag läste receptet i tidningen.
 
I en gammal kanelburk hällde jag i lika delar kanel, kardemumma och ingefära samt lite vaniljpulver. Plus att burken fick en ny liten etikett såklart! Sedan hällde jag ett tunt lager av min mix i botten av ett glas och fyllde på med varm skummad mjölk. På toppen pyntade jag med lite mer krydda och huxflux hade jag en alldeles egen chailatte. Det blev supergott!
Fika, Vardag | |
Upp