Ridning ;)

Igår på lektionen red jag Caletta för första gången. Det gick nog faktiskt bättre än vad det har gjort på länge! Så det var riktigt gött. Vi hade dressyr och jobbade ganska mycket med sluta och att öka traven och allt vad det var ;D

Idag slutade jag skolan klockan 16. Kändes lite konstigt med tanke på hur tidigt vi har slutat alla andra dagar den här veckan. I och för sig hade vi sovmorgon till 10, så det var skönt. Det har varit en riktig lyxvecka i skolan den här veckan! :D Desto mer plugg blir det framöver. På fredag har vi kursprov i kemi på hur jäkla mycket som helst + att jag inte fattar ett skit :(

I eftermiddag har jag varit med Elin i stallet. Hon red Harry och jag fick rida på en annan av hästarna i det stallet. Hilma hette hon och var jättemysig :D Snällt av Petra också tycker jag, som fixade att jag fick rida. + att jag fick en massor av tips medan jag red. Det var helt underbart asså, jag vill också ha häst! :) Mindre underbart var dock att jag fick en stor blåsa eftersom jag red utan vantar :( får se hur det går, för jag ska rida igen på ridskolan imorrn ;)

Jag hade ingen bild på Harry eller Hilma, men jag ska förhoppningsvis med Elin ut på onsdag igen kanske. Då ska allt kameran med! :)
Hästar & Ridning | |
#1 - - Emelie:

Sv; första :) har du ngt sommarjobb föresten?

#2 - - Ida:

Jag red också utan handskar här om dan ajajaj säger jag bara :( Värt att veta lixom haha ;)

#3 - - Ellen:

Sv(Ida); Hahah jättevärt ;) Men asså att man aldrig lär sig! Nu är händerna vana vid att ha vantar och då gör det skitont sen ju ;o

Upp