Sjöstjärnan v.26 - del 3

Som jag tidigare skrev har även vi ledare ridit under veckan. Jag red Lorry på uteritten men fick även sitta på både Arrow och Eevee en kortis. En kväll red jag dressyr på Fever och tyckte att jag hade en bättre känsla än på väldigt, väldigt länge! 
 
Ännu roligare blev det! Jag red Boccacio i täten på solnedgångsritten och det var såklart mysigt att få vara tillbaka på ryggen på sin gamla lägerhäst. Sen har jag även haft Daylight på läger och honom red jag igår kväll. Det blev både dressyr och några språng över en oxer. Otroligt roligt faktiskt eftersom att det är lite nytt att ta tag i när man bara har ridit ridskolehästarna. 
 
När jag var klar med Daylight var det dags för nästa pass. Den här gången på Bellis, en liten c-ponny. Ni kan ju tänka er hur det såg ut med mina långa ben. Och som jag skrattade! Inte blev det bättre av att Madde garvade åt mig...  
 
Egentligen har jag tappat intresset lite ett tag. Men nu kändes det som när jag började rida. När jag längtade till torsdagskvällarna då jag red lektion på ridskolan. Det är så det ska va!
 
Men det jag skulle komma till var att på bilderna är det Madde och Lovisa som rider Boy, en av unghästarna, under varsitt pass. På bilden längst ner har vi mina humlor som var namnet på min grupp den här veckan.
 
Foto, Hästar & Ridning | |
Upp