I don't look for trouble but trouble looks for me

Trassel. Trassel. Trassel.
 
Senast idag var det mina nya joggingskor. Det gjorde så ont i ena hälen när jag gick promenader i dem så jag kikade såklart i mina skor om allt var som det skulle. Vilket det såklart inte var! Det var mindre vaddering i en av dem vilket gjorde att en kant skavde mot min häl.
 
Direkt efter min upptäckt körde jag till Intersport för att byta mot ett nytt par. Tror ni det gick vägen? Icke sa Nicke. Istället var butiken tvungna att höra av sig till leverantören om problemet så det hela skulle dröja flera dagar. Jag åkte helt enkelt hem igen utan skor.
 
Strular gör det även med mina linser. Jag har gjort tre undersökningar under hösten men har fortfarande inte ett fungerande par linser. De snurrar runt som kläder i en torktumlare och jag måste se hemskt knasig ut när jag febrilt försöker att blinka dem tillbaka till rätt läge.
 
Annars har vi ju även brillorna. När jag efter lång väntan fått hem glasögonen var det dags att skicka tillbaka dem också. Glasen var alldeles för tjocka så jag måste sett ut lite som en kvinnlig Albert Einstein. Eller ja, det kanske finns något bättre att jämföra med men... Hursomhelst tar det inte slut här.
 
Jag har fått ett mejl, eller rättare sagt en påminnelse. En påminnelse om att betala avgiften för min plats i bostadskön i Göteborg. Som redan är betald. Vänta lite nu? Jag vill inte förlora två års köpoäng?! 
 
Stackars liten Ellen tycker jag. Men usch, hemska tanke att tycka synd om sig själv för lite krångel! Det finns större problem i världen och när de hittar mig jag har jag åtminstone övat upp min problemlösningsförmåga..!
Tankar | |
Upp