Layered coffee

Idag blev det en ledig fördmiddag men jag gick ändå upp i hyfsad tid för att skjutsa Edvin till skolan. Huvudet kändes riktigt tungt när jag vaknade och ville inte alls lämna kudden. Jag kämpade mig upp ändå trots att ögonenlocken helst ville falla ner igen. Väl uppe var det inga problem att köra bil men för säkerhets skull unnade jag mig själv en kopp kaffe till frukosten.
 
Anledningen till att jag steg upp ur sängen tidigt den här lediga förmiddagen var för att jag skulle svänga iväg till stallet. Det var otroligt skönt att komma dit och ha gott om tid och dessutom få se lite dagsljus! Jag tog med Ironi bort till ett fält som jag inte ridit på tidigare men som var alldeles perfekt! Vi inriktade oss på ett dressyrpass med lite böjda spår och övergångar. Kan ju säga som så att såhär bra har det inte gått på länge, idag var jag riktigt nöjd! Det krävdes nog bara lite extra framåtbjudning och större yta för att vässa formen, plus att jag får bättre koll på mina ytterhjälper när jag inte har paddockstaketet som stöd.
 
Efter att ha lunchat på en egentillverkad tomatsås stack jag iväg till dansskolan för att jobba några timmar. Avslutade sedan dagen med att fira mamsen som fyller år och en stunds idol-tittande.
 
 
Fika, Vardag | |
Upp