Att vara mitt bästa jag

Det finns så mycket att jobba med. Jag menar alltså saker att förbättra med mig själv. Jag har ständigt tankar om hur jag vill vara. Hur jag vill bete mig gentemot andra.
 
Jag har alltid på något sätt jobbat med mig själv på insidan. Alltid velat bli bättre. Det handlar inte om hur bra jag utför ett jobb eller hur duktig jag är på olika aktiviteter. Någonstans bottnar det i en sorts krav jag har på mig själv över hur jag vill bemöta människor i min omgivning.
 
Något jag strävar efter, som jag såsmånigom skulle vilja uppnå till fullo är att kunna vara en person som utstrålar både energi och glädje. Med positivitet vill jag kunna göra någon annans dag fulländad och ge det lilla extra. Det gör jag kanske ibland till viss del, men inte på den nivå som jag vill komma till. Jag strävar därför varje dag efter att vara mitt bästa jag. Att inte göra någon annan på dåligt humör, jag vill istället bidra med gott humör och glädje.
 
Vet ni varför?
 
Därför att de människor jag ser upp till är de som sprider mest gjädje runt omkring sig. De som alltid möter världen med ett leende på läpparna. Det är också det jag får mest energi av. Att göra någon annan glad.
 
Det är såklart inte varje dag det går som jag tänker mig. Men det är klart, med rätt inställning kommer jag långt. Jag tänker sträva efter att plocka fram mitt bästa jag varenda dag!
 
Är ni med mig? Försök att utmana er själva till att vara ert bästa jag!
 
Tankar | |
Upp